Kvalitetsinnhold = kvalitetskunder

I dagens digitaliserte verden er kommunikasjonsmulighetene uten grenser.

Hele verden er tilgjengelig via ditt tastatur eller ditt webkamera. Men overfloden gir også utfordringer. Hvordan får du din målgruppe til å oppdage ditt budskap i den ufattelige flommen av informasjon som strømmer over oss alle? Svaret er den gode historien.

Når alle kanaler fylles opp av en blanding av tomprat, kattebilder og desperate rop om «kjøp! kjøp!» er hemmeligheten til de beste kommunikatørene å finne, forme og formidle den gode, relevante historien – den som underholder, inspirerer og gir nytte til din målgruppe.

Enten du har en sak du brenner for, et arrangement du gjerne vil ha målgruppens fokus på eller et produkt eller tjeneste du skal selge, er den gode, gamle fortellerkunsten uovertruffen.

Paal Leveraas, tidligere redaktør i Computerworld og digi.no og kommunikasjonsansvarlig for HR Norge, nå coach og journalist i eget selskap, har gjort den gode historien til sitt levebrød. Her forteller han om hvordan historiefortelling kan brukes for å skape større oppmerksomhet og bygge troverdighet, blant annet med utgangspunkt i oppdrag for HR Norge, Nextbridge og Dataforeningen.