Ordmagi

Få profesjonell hjelp til å finne, forme og formidle ditt budskap med substans, troverdighet og følelser.

Finne. Forme. Formidle.

I dagens digitaliserte verden er kommunikasjonsmulighetene uten grenser. Hele verden er tilgjengelig via ditt tastatur eller ditt webkamera. Men overfloden gir også utfordringer. Hvordan får du din målgruppe til å oppdage ditt budskap i den ufattelige flommen av informasjon som strømmer over oss alle?

Svaret er den gode historien.

Når alle kanaler fylles opp av en blanding av tomprat, kattebilder og desperate rop om «kjøp! kjøp!» er hemmeligheten til de beste kommunikatørene å finne, forme og formidle den gode, relevante historien – den som underholder, inspirerer og gir nytte til din målgruppe.

Enten du har en sak du brenner for, et arrangement du gjerne vil ha målgruppens fokus på eller et produkt eller tjeneste du skal selge, er den gode, gamle fortellerkunsten uovertruffen.

Troverdighet. Substans. Følelser.

Eller «logos, patos og etos», som de gamle grekerne sa.

Historiefortelling er et håndverk. Det handler ikke bare om å være en god ordsmed, men også om å lokke fram de gode historiene fra de som bærer dem inni seg og kanskje ikke ser selv hva de bærer på.

«Tilstrekkelig avansert teknologi er ikke til å skille fra magi», sa en velformulert kar en gang.

Tilstrekkelig gode historier fortalt til de rette menneskene på den rette tiden er heller ikke til å skille fra magi.

Ordmagi.


Paal Leveraas har som tidligere redaktør i blant annet Computerworld og digi.no, kommunikasjonsansvarlig i HR Norge, og som coach, inspirator og team-utvikler i eget selskap, gjort historiefortelling til en viktig del av sitt levebrød.

Du finner mange gode eksempler på hva han har skrevet på bloggen Tirsdag morgen.

Kontakt

11 + 6 =

Er dette noe for deg?

Hvis en eller flere av disse påstandene passer på deg, er svaret ja:

  • Jeg skal arrangere en konferanse og vil gjerne ha flere deltakere
  • Jeg ønsker å få en kronikk eller et debattinnlegg på trykk
  • Vi trenger mer engasjerende innhold på nettsidene våre
  • Jeg har et viktig budskap å formidle til kolleger, kunder eller andre interessenter
Hva krever det av tid og innsats?

Jeg jobber raskt og gjør antagelig unna en vanlig artikkel på en halv dag. Er det et intervju, gi du meg et navn og kontaktinfo, samt stikkord om temaet, så håndterer jeg resten, bilder inkludert. Kronikker og mer dyptpløyende arbeid tar lenger tid, og avhenger også av hvor mye du selv har gjort. Du kan sende meg alt fra stikkord til en nesten ferdig artikkel. Jeg spisser og tydeliggjør budskapet for deg på en måte som engasjerer.

Hva koster det?

Jeg tar 1500 kroner timen for denne type jobb. Igjen: jeg jobber raskt og leverer høy kvalitet. En gjennomsnittlig artikkel vil koste deg 4-6.000 kroner. Hvis du ønsker et mer varig samarbeid, kan vi snakke om en retainer for lavere timepris og større forutsigbarhet for begge parter.

Hva er første skritt?

Det er å sende meg en mail. Bruk kontaktskjemaet under.

Hva er verdien for deg?

  • Engasjement
  • Etterrettelighet
  • Kredibilitet
  • Fra kunder til fanklubb
«Paal har en gullpenn. Han er strålende flink til å finne de gode historiene og formulerer seg på en måte som gjør artikler til en fryd å lese. Paal har skrevet mye for [oss] i årene han har vært ansatt i HR Norge. Han har også vært sterkt delaktig i utforming av kronikker publisert i norske riksdekkende aviser og artikler i internasjonale fagtidsskrifter. Det siste på engelsk; et språk han også behersker meget godt.» ~ Even Bolstad, daglig leder i HR Norge

Utforsk mulighetene

Kontakt Paal Leveraas

12 + 13 =

Pin It on Pinterest